مقالات رادطب نقش جهان

انتخاب بیمارستان مناسب کودکان

انتخاب بیمارستان مناسب کودکان

انتخاب بیمارستان مناسب کودکان از اهمیت بالایی برخوردار است. زیرا بستری شدن در بیمارستان برای هر شخصی تجربه ناخوشایند و ترسناکی است و برای کودکان بویژه از نظر روحی بسیار آسیب‌زا می‌باشد. چه کودک دچار شکستگی ساده شده باشد و یا برای عمل پیچیده قلب در بیمارستان پذیرفته شده باشد، تسهیلات و بیمارستانی که انتخاب می‌کنید، می‌تواند تفاوت چشمگیری در موفقیت درمان کودک شما و همچنین نقش موثری در شرایط روحی و عاطفی قبل و بعد از بستری شدن وی داشته باشد. با توجه به اهمیت کودکان در هر جامعه در ادامه این مطلب سعی داریم شما را با جزئیات انتخاب بیمارستان مناسب برای بستری کودک دلبندتان آشنا نماییم.

آیا تمامی بیمارستان‌ها از نظر امکانات و رسیدگی به بیماران یکسان هستند؟

متاسفانه این یک واقعیت اثبات شده است که همه بیمارستان‌ها برابر نیستند. بیمارستان‌های با کیفیت ایمنی و رضایت بیمار را در اولویت قرار می‌دهند، از تجهیزات بیمارستانی با کیفیت‌تری استفاده می‌کنند و در نهایت به نتیجه بهتری دست می‌یابند. اما در مقابل بیمارستان‌های نامناسب به دلیل عدم استفاده از تجهیزات بیمارستانی بی کیفیت اشتباهات پزشکی بیشتری مرتکب می‌شوند که افزایش میزان عوارض بیماری در بیماران را به همراه دارند و سالانه منجر به مرگ صدها هزار بیمار می‌شوند.

براساس آخرین تحقیقات انجام شده بیمارانی که در تحت شرایط نامناسب در بیمارستان‌ها با عملکرد نامناسب تحت معاینه قرار می‌گیرند، 13 برابر بیشتر در معرض ناشی از بیماری قرار داند و تعداد آنها 3 برابر بیشتر از بیماران معالجه شده در بیمارستان‌های با کیفیت و عالی می‌باشد.

با انتخاب بیمارستان مناسب کودکان شاهد تیم پزشکی ویژه برای مراقبت از فرزند خود خواهید بود. زیرا کودکان نیازها و ملاحظات خاص خود را دارند. به علاوه نیازهای عاطفی کودکان نقش زیادی در واکنش آنها به مراقبت‌های پزشکی دارد. ساله بیش از 5 میلیون کودک تحت عمل جراحی قرار می‌گیرند که اکثریت آنها از اظطراب مربوط به عمل جراحی رنج می‌برند. چنانچه این اضطراب به درستی کنترل نشود، بعد از عمل جراحی نتایج بدتری به همراه خواهد داشت و نتایج روانی و عاطفی طولانی مدتی در کودک برجای خواهد گذاشت. از این رو سالانه بهترین بیمارستان‌ها برای مراقب از کودکان تجهیز شده‌اند تا بتوانند مراقبت‌های تخصصی از کودکان ارائه دهند و برای مدیریت اضطراب برای بیماران و خانواده هایشان راه حل‌های خاصی را بکار بگیرند.

اهمیت تیم پزشکی در بیمارستان مناسب کودکان

بهتر است روند بستری شدن در بیمارستان را از چشم کودک خردسال خود تجسم کنید. کودک علاوه بر اینکه از شدت درد رنج می‌کشد، در محیط ناآشنایی قرار گرفته است که بر ترس و اضطراب کودک می‌افزاید. چنانچه پدر و مادر نیز نگران و مضطرب باشند، تاثیر منفی بر کودک خواهد داشت. چراکه کودکان تمایل دارند احساسات والدین خود را نشان دهند.

در چنین شرایطی زمانیکه متخصص بیهوشی با ماسک روی صورت به سراغ کودک شما می آید موجب افزایش اظطراب و نگرانی کودک می‌گردد. حتی در مواردی قبل از بیهوشی به کودک داروهای ضد اضطراب داده می‌شود. چنین شرایطی برای خردسالانی که نمی‌فهمند چه اتفاقی در حال رخ دادن است، شدیدتر است. در این مواقع کودکان و خردسالان گریه می‌کنند، جیغ می‌زنند و حتی در شرایطی ممکن است از ترس و عصبانیت خود را خیس کنند. بنابراین وجود تیم پزشکی متخصص و حرفه‌ای در این شرایط نقش بسیار موثری خواهد داشت.

چگونه بیمارستان مناسبی برای کودک خود انتخاب کنیم؟

همه والدین بهترین‌، مناسب‌ترین و مجهزترین بیمارستان برای بستری کودک دلبندشان را می‌خواهند. اما یافتن بیمارستان مناسب کودکان کار چندان ساده‌ای نیست. زیرا اغلب افراد به دنبال انتخاب نزدیک‌ترین بیمارستان هستند یا بیمارستان براساس آنچه بیمه آنها پوشش می‌دهد انتخاب می‌کنند. گرچه این عوامل بسیار مهم هستند و باید در نظر گرفته شوند و در موارد اضطراری ممکن است تنها گزینه باشند. اما هنگام انتخاب بیمارستان مناسب برای کودک خود باید نکات دیگری را هم در نظر بگیرید و از قبل برنامه‌ریزی کنید.

باید به این نکته توجه کنید که بیمارستان و پرسنل آن در مراقبت از کودکان تخصص دارند یا خیر؟ زیرا مراقبت از کودکان غالبا به وقت، حوصله و توجه بیشتری نیاز دارند و در مواردی لازم است از تخت بیمارستانی کوچکتر و مخصوص کودکان استفاده شود. بنابراین باید به درستی بررسی کنیم که تمام تیم پزشکی، جراحی، پرستاران و متخصص بیهوشی در زمینه مراقبت از کودکان آموزش دیده باشند.

چگونه بیمارستان مناسب کودکان را برای جراحی آماده می‌کنند؟

باتوجه به مراقبت‌های ویژه‌ای که کودکان به آن نیاز دارند، لازم است بیمارستان‌هایی که کودکان را پذیرش می‌کنند پروتکل‌هایی داشته باشند تا فرایند درمان برای کودکان و خانواده آنها تسهیل گردد. گرچه بیمارستانی که انتخاب می‌کنید در نهایت به عوامل مختلفی بستگی دارد، اما اگر بیمارستان فرایند درمان را تحت عنوان “مراقبت خانواده محور” انجام می‌دهد، می‌تواند به میزان چشمگیری تجربه شما را بهبود ببخشد.

براساس مطالعات انجام شده برنامه‌های خانواده محور که با هدف کاهش اضطراب کودکان و والدین قبل از جراحی انجام می‌شود، منجر به احساس درد کمتر می‌شود. در این بیمارستان‌ها

  • نحوه استفاده از ماسک به کودک آموزش داده می‌شود و با وی تمرین می‌شود.
  • روش‌های کنار آمدن با اضطراب و نگرانی به والدین آموزش داده می‌شود.
  • ممکن است اجازه دهند در هنگام بیهوشی والدین کنار فرزند خود باشند.

هیچ پدر و مادری دوست ندارد که کودک دلبندش در بیمارستان بستری شود و در شرایط بحرانی از بین بردن اضطراب برای شما و فرزندتان هرگز ممکن نیست. با این حال ، انتخاب بیمارستانی که نه تنها سابقه موفقیت دارد، بلکه در برخورد با کودکان نیز تجربه دارد، می تواند تفاوت زیادی در روند درمان داشته باشد.

چنانچه در فکر راه اندازی بیمارستان مناسب کودکان با تجهیزات کامل و تخصصی هستید می‌توانید با هتلینگ بیمارستانی رادطب نقش جهان در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *