مقالات رادطب نقش جهان

تکنیک های ضدعفونی و استفاده مجدد از تاج های ضد زنگ

تکنیک های ضدعفونی و استفاده مجدد از تاج های ضد زنگ

هدف: هدف از این مطالعه تعيين الگو و ميزان استفاده مجدد از تاج فولاد ضد زنگ (SSC) در سيني و روشهای مورد استفاده برای عفونت زدایی در میان دندانپزشکان مخصوص اطفال هندی بود.

طرح مطالعه: پرسشنامهها شخصا به ۱۰۰ دندانپزشک اطفال انتخاب شده به صورت تصادفی در هند تحویل داده شد. پرسشنامه به سه بخش تقسیم شد. در بخش اول، جمعیت شناسی برای تعیین خصوصیات جمعیت نمونه مورد بررسی قرار گرفت. بخش دوم به الگوی استفاده مجدد SSCs با توجه به سایز پرداخت. در بخش سوم، روشهای کنترل عفونت متقاطع از جمله تمیز کردن، استرلیزه کردن، و آموزش برای ارزیابی سطح عمومی انطباق انجام پذیرفت. تجزیه و تحلیل توصیفی دادهها با استفاده از نرم افزار SPSS 16.0 انجام شد.

نتایج: اکثر پاسخ دهندگان (۹۸٫۹۲%) بصورت روتین پس از استفاده از تاج مجدد از آن استفاده کردند. تنها یک پاسخ دهنده پس از کارگذاری و استفاده از تاج ا آنها را از بین برد. استفاده از آتوکلاو (۲۵%) معمو­ل­ترین روش استفاده شده در عفونت زدایی تاجها در بین پاسخ دهندگان بود.

نتیجه­گیری: اکثریت دندانپزشک اطفال شرکت کننده از تاجهای دوباره استفاده شده که در دهان قرارداده شدهاند مجدد استفاده میکنند. با این وجود، تنوع زیادی در روشهای استفاده شده برای ضد عفونی کردن همان ها وجود دارد. این امر نیازمند تحقیقات بیشتر برای فراهم آوردن دستورالعمل هایی برای بهترین روش ضدعفونی می­باشد.

ادامه مقاله در لینک زیر:

https://b2n.ir/687963

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *