مقالات رادطب نقش جهان

صندلی معاینه زنان یا صندلی ژنیکولوژی و مهم ترین نکات آن

صندلی معاینه زنان

شاید توجه کرده باشید که در بسیاری از بیمارستان‌ها هنگام معاینه بیمار صندلی معاینه زنان به خوبی و راحتی ممکن نباشد. اما در برخی از مراکز بیمارستان‌ها بسیاری از تخت ها و صندلی ژنیکولوژی به خوبی و با کیفیت بالایی وجود دارند. تخت معاینه و صندلی در بیمارستان‌ها از اهمیت بالایی برخوردارند که موجبات راحتی بیمار را فراهم میکنند. در این مقاله به بررسی بهترین صندلی‌های پزشکی با بهترین کیفیت و استاندارد میپردازیم.

کاربرد صندلی ژنیکولوژی

صندلی ژنیکولوژی جزو صندلی‌هایی میباشد که بیمار هنگام مراجعه به مرکز پزشکی می‌تواند به راحتی روی آن بنشیند و معاینه شود.راحتی و کیفیت این صندلی در رفاه بیمار و پزشک تاثیر بسیار زیادی دارد.

طراحی صندلی ژنیکولوژی

صندلی ژنیکولوژی و تخت بستری در بسیار از کلینیک‌ها، بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها و مراکز پزشکی بسیار موجود هستند. طراحی صندلی و تخت بستری باید متناسب با راحتی بیمار باشد بنابراین به بررسی یکی از انواع صندلی‌ها که جزو صندلی معاینه زنان میباشد میپردازیم. متناسب با میزان فشار و درد بیمار زاویه صندلی ژنیکولوژی میتواند تغییر کند. اکثر زنان باردار برای معاینه رشد کودک خود و جلوگیری از آسیب‌های بارداری به پزشک مراجعه میکنند. پزشک هنگام معاینه زنان روی صندلی‌های ژنیکولوژی میتواند به خوبی دید مناسبی به اندام‌های پایینی زنان داشته باشد. با دقت لازم به برسی آسیب‌ها و مشکلات بارداری بپردازد.

بهترین نمونه صندلی ژنیکولوژی

این مدل صندلی ژنیکولوژی دارای پوشش فلزی با لایه‌های ابر روی صندلی است، که بسیار راحت‌تر از تخت هستند و امکان جابجایی زاویه دید را هم دارند. روی صندلی از جنس چرم مصنوعی میباشد اما وجود پنبه در داخل صندلی سبب شده تا قابلیت نرمی و راحتی برای بیمار فراهم شود. پوشش چرم مصنوعی سبب شستشوی راحت صندلی و نظافتش میشود.

دستیار پزشک به‌راحتی میتواند از محلول‌های ضد عفونی کننده برای تمیز کردن صندلی استفاده کند. این صندلی بیمارستانی داری سه تکه است. شکن زیر پا و تکیه‌گاه صندلی ژنیکولوژی متحرک است و تغییر میکند اما در قسمت نشیمن‌گاه تخت معاینه زنان ثابت است و تکان نمیخورد. تغییر شکن زیر پا و سر توسط دستگاهی که به سیستم تلسکوپی معروف است سبب تغییر زاویه صندلی میشود. صندلی قابلیت تغییر و جابه جایی دستی را هم دارد اما قابلیت شیب منفی و مثبت را بر روی صندلی فراهم میدارد. صندلی ژنیکولوژی بیمارستانی دارای لگن استیل و دستگیره برای تسلط بیشتر برای معاینه میباشد. این صندلی پزشکی دارای دوپایه لیتوتومی با قابلیتی چون تنظیم ارتفاع میباشد و پوشش رنگ آن از جنس پوشش الکترواستاتیکی میباشد.

نکات صندلی معاینه زنان

توجه کنید که هنگام خرید تخت معاینه زنان به جنس صندلی ژنیکولوزی و موتور برقی آن توجه کنید.

  1. قابلیت تحمل فشار و وزن بسیار بالا را داشته باشد.
  2. تخت برقی به دوموتور 24 ولتDC مجهز باشد
  3. تخت ينیکولوژی برقی دارای 3 جز حرکتی برقی باشد.
  4. روکش صندلی سبب عرق سوختگی بیمار یا ناراحتیش نشود
  5. صندلی نرم و بیش از اندازه سفت نباشد

بهترین صندلی معاینه زنان که به راحتی میتوانند بنشنینند بر روی آن و از درد و خون ریزی خصوصا در دوران بارداری جلوگیری کنند صندلی ژنیکولوژی میباشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *