مقالات رادطب نقش جهان

بررسی ارتباط کیفیت سازه های بیمارستانی با درد و رنج بیماران

کیفیت سازه های بیمارستانی

کیفیت سازه های بیمارستانی و ساخت هتلینگ بیمارستانی استاندارد در مراکز درمانی از جمله مواردی است که بر حالات جسمی و روحی بیماران تاثیر می‌گذارد. خدمات ضعیف و هتلینگ و بکارگیری سازه‌های بیمارستانی بی کیفیت می‌تواند منجر به تشدید اختلالات رفتاری و اضطراب و در نهایت کاهش آستانه تحمل درد بیماران گردد. از این رو در این مقاله رادطب نقش جهان به بررسی ارتباط تحمل درد و رنج بیماران با ابعاد مختلف هتلینگ و سازه‌های بیمارستانی می‌پردازیم.

برای رضایتمندی بیماران در بیمارستان چه باید کرد؟

امروزه مفهوم رضایتمندی بیماران در حوزه مراقب‌های پزشکی در سراسر جهان اهمیت ویژه‌ای یافته است. رضایتمندی بیماران به دنبال استفاده از کیفیت سازه های بیمارستانی و دریافت خدمات صحیح و مطلوب حاصل می‌گردد. که این امر بدون ارائه خدمات حرفه‌ای و بهره‌مندی از فناوری‌های پیشرفته و تجهdزات با کیفیت محقق نمی‌شود. از این رو مراکز درمانی و بیمارستان‌ها باید برای

  • بهبود خدمات هتلینگ بیمارستانی
  • بهسازی و بازسازی ساختمان و تاسیسات
  • تعمیر و تعویض اقلام و تجهیزات
  • استخدام نیرو انسانی باتجربه و حرفه‌ای
  • و توانمندسازی مدیران اجرایی

برنامه‌ریزی کنند. سپس باید با کارشناس دفتر فنی در خصوص برآورد ریالی بهسازی و بازسازی موارد مشخص شده حاصل از بررسی وضعیت بیمارستان جلساتی برگزار گردد. مدیران اجرایی باید در رابطه با تهیه تجهیزات و کیفیت سازه های بیمارستانی، اقلام هتلینگ و … تصمیماتی اتخاذ کنند و در نهایت کارشناسان ذیربط برنامه عملیاتی را تدوین نمایند.

تاثیر کیفیت سازه های بیمارستانی بر کاهش درد و رنج بیماران

در شرایط رقابتی کنونی در صنعت بیمارستان یک مرکز درمانی علاوه‌بر کیفیت خدمات بالینی در زمینه کیفیت تجهیزات بیمارستانی و امکانات رفاهی طراحی شده برای بیماران و همراهان آنها نیز تاکید داشته باشد. بنابراین لازم است مسئولین بیمارستان‌ها برای تهیه تجهیزات باکیفیت نظیر

میز بیمارستانی ضد زنگ و با کیفیت

تخت بیمارستانی راحت و استاندارد

تهیه انواع ترالی برای بخش‌های مختلف بیمارستان

و …. اهتمام ورزند. چراکه وجود تجهیزات استاندارد و راحت موجب می‌گردد تا بیمار از نظر روانی آرامش خاطر بیشتری داشته باشد و بتواند با روحیه بهتر و توان بیشتری درد و رنج ناشی از بیماری را تحمل کند. زیرا عدم وجود شرایط فیزیکی استاندارد و راحت، اضطراب بیمار دو چندان شده و از نظر روحی نیز مجبور به تحمل درد و رنج می‌شود. بنابراین می‌توان نتیجه گرفت کیفیت سازه های بینارستانی با افزایش وفاداری بیماران رابطه مستقیم دارد و به میزانی که این تجهیزات و خدمات ارائه شده از سوی کادر درمان از کیفیت بیشتری برخوردار باشد، موجب جذب بیمار برای دوره‌های بعدی درمان در بیمارستان شما می‌گردد.

نحوه ارتقای کیفیت تجهیزات و خدمات بیمارستانی‌

گام‌های اجرایی برای ارتقای کیفیت تجهیزات بیمارستانی و ارتقاء رضایت بیماران به شرح زیر می‌باشد:

  1. توجه به وظایف موحول شده از سوی اسناد بالا دستی
  2. ارزیابی کیفیت سازه های بیمارستانی
  3. راستی آزمایی اطلاعات جمع آوری شده حاصل از بررسی تجهیزات بیمارستانی و اصلاح و جایگزین کردن آنها در اولین فرصت
  4. انجام برنامه عملیاتی بیمارستان در جهت ارتقاء سطح کیفی خدمات
  5. خرید تجهیزات بیمارستانی با اولویت قرار دادن تولیدات داخلی
  6. تدوین استانداردهای هتلینگ بیمارستانی با توجه به اهداف کاری و خدماتی بیمارستان
  7. نظارت دوره‌ای مستمر و منظم
  8. توجه به اهداف جدید با تمرکز به خاتمه دادن به اهداف و برنامه‌های عملیاتی در دست اجرا
  9. نظر سنجی از بیماران و بررسی سطح رضایت آنها

بنابراین برای افزایش تحمل درد و رنج بیماران بستری شده در بیمارستان‌ها لازم و ضروری است تا بعد حقوقی بیماران در برنامه ریزی کیفیت سازه های بیمارستانی گنجانده شده و مورد تاکید قرار گیرد. لازم به ذکر است در جهت بهبو وضعیت تجهیز نمودن بیمارستان، ضمن آنکه ابعاد و گام‌های ذکر شده مورد بررسی انجام گرفته و اجرا می‌شود، لازم است بر ابعاد عملکری نیز تاکید ویژه‌ داشت و در برنامه ریزی پیاده سازی بیمارستان‌ها کیفیت فنی خدمات سلامت محور مورد تحقیق و بررسی قرار گیرد تا گامی در جهت کاهش درد و رنج بیماران برداشته شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *