مقالات رادطب نقش جهان

شرکت‌های برتر تولیدکننده تجهیزات پزشکی جهان کدامند؟

شرکت‌های برتر تولیدکننده تجهیزات پزشکی

شرکت‌های برتر تولیدکننده تجهیزات پزشکی که انتظار می‌رود در طی سال‌های آینده هم همچنان از نظر فروش دستگاه‌های پزشکی و بیمارستانی در صدر جدول بازار جهانی باشند و تسلط کامل بر این بازار را داشته باشند تقریبا شامل ده برند برتر در این صنعت هستند. این حوزه به سرعت در حال رشد است و با توسعه تکنولوژی در بخش تکنولوژی سلامت و هوش مصنوعی نیز سرمایه گذاری‌های فراوان و موثری در این صنعت صورت گرفته است.

از جمله دلایلی که باعث شده صنعت جهانی تجهیزات پزشکی رشد پایداری داشته باشد افزایش جمعیت سالخوردگان دنیا که بسیاری از آنها مبتلا به بیماری‌های مزمن هستند و افزایش هزینه‌های مراقبت‌های بهداشتی و پیشرفت فناوری می‌باشد. بلاک چین، رایانش ابری ، IoT و فناوری های مبتنی بر هوش مصنوعی در این صنعت به سرعت در حال رشد و شکل گیری هستند. از این رو انتظار می‌رود شرکت‌های پیشرو در تولید تجهیزات پزشکی شاهد رشد بیشتر هم باشند.هشت شرکت برتر صنعتی تولید تجهیزات پزشکی شامل موارد زیر هستند.

شرکت مدترونیک (Medtronic)

شرکت مدترونیک یکی از برترین و پردرآمدترین شرکت‌های تولید کننده دستگاه‌ها و تجهیزات پزشکی در طی دهه‌های گذشته بوده است. در سال 1960 تاسیس شد و در سال 2017 درآمد نزدیک به 30 میلیارد دلار داشته است و در سال 2019 به بزرگترین شرکت تجهیزات پزشکی تبدیل شد. تجارت شرکت مدترونیک برپایه چهار گروه اصلی یعنی :

  • گروه های قلبی و عروقی (CVG)
  • گروه درمانی و ترمیم کننده (RTG)
  • گروه دیابت
  • گروه درمانی با حداقل تهاجم (MITG) است.

این شرکت در اواخر سال 2018 امتیاز کمپانی  Medtronic Mazor Robotics که تولیدکننده دستگاه ارتوپدی بود را خریداری کرد که همین موضوع باعث بالارفتن هرچه بیشتر سطح مدترونیک در بازار جهانی تجهیزات پرشکی شد.

شرکت جانسون اند جانسون (Johnson & Johnson)

این شرکت تابع شرکت دارویی در ایالات متحده است و همچنین شامل شرکت های مربوط به تجهیزات پزشکی از جمله Acclarent ، Biosense Webster ، Cerenovus ، DePuy Synthes و Ethicon است. محصولات تولید شده در شرکت جانسون اند جانسون در زمینه‌های مختلف مانند ارتوپدی، قلب و عروق، دیابت، جراحی و مراقبت از بینایی بوده است. فروش این شرکت در سال 2016 تقریبا 6 درصد افزایش داشت که بیشتر در شاخه‌های جراحی چشم، درمان زخم، جراحی بیولوژیک و الکتروفیزیولوژی بود و در سال 2018 از همین طریق نزدیک به 27 میلیارد دلار درآمد داشت.

شرکت فیلیپس (Philips Healthcare) از شرکت‌های برتر تولیدکننده تجهیزات پزشکی

این شرکت یکی از شرکت‌های برتر تولیدکننده تجهیزات پزشکی و از شرکت‌های تابعه چند ملیتی فیلیپس که به دلیل راه‌حل های فناوری سلامت و تولیدات پیشرفته دستگاه‌های پزشکی در سراسر جهان شناخته شده است. بخش اصلی فعالیت این شرکت دستگاه های پزشکی تشخیص و درمان ، انفورماتیک سلامت ، مراقبت های بهداشتی ، بهداشت و سلامت شخصی است. این شرکت از لحاظ داشتن فن آوری در زمینه تکنولوژی های پزشکی در نوع خود پیشرو بوده است و بخش تشخیصی آن در سال 2017 توانست سهم بسیار خوبی در بازار چین و هند را کسب کند.

شرکت جنرال الکتریک (GE Healthcare)

این شرکت از زیرمجموعه‌های شرکت اصلی جنرال الکتریک (General Electric) است که دستگاه‌های پزشکی تولید می‌کند و در صنعت مراقبت های بهداشتی و تجارت حوزه ی سلامت جزو شرکت‌های پیشرو است. از عواملی که  باعث شهرت شرکت مراقب سلامتی جنرال الکتریک شده است تولید دستگاه‌های پیشرفته تصویربرداری ، سونوگرافی و دستگاه های بهداشتی و درمانی است. همچنین این شرکت ارائه دهنده راه حل های دارویی و خدمات تشخیص پزشکی بوده است و در سال 2018 توانسته تقریبا 20 میلیارد دلار درآمد داشته باشد.

شرکت مراقب سلامتی زیمنس (Siemens Healthineers)

این شرکت یک زیرمجموعه در زمینه فن آوری‌های پزشکی از مجموعه شرکت‌های اتوماسیون و الکتریکی زیمنس آلمان است. از توسعه دهندگان و تولیدکنندگان برتر و پیشرو در صنعت تجهیزات پزشکی است و عمده تولیدات آن شامل دستگاه های تصویربرداری پزشکی و تجهیزات تشخیصی بوده است. بزرگترین بازار محصولات زیمنس مربوط به مناطقی مانند آمریکا ، اروپا و جنوب شرقی آسیا است و بیشترین درآمد آن از فروش دستگاه های تصویربرداری پزشکی می‌باشد. درسال 2018 این شرکت درآمدی بیش از 15 میلیارد دلار داشته است.

شرکت مراقبت های پزشکی فرسنیوس (Fresenius)

شرکت فرسنیوس یکی از شرکت‌های برتر تولیدکننده تجهیزات پزشکی آلمانی است که بخش‌های کلیدی آن تولید تجهیزات و ارائه خدمات پزشکی برای بخش دیالیز بیمارستان‌ها، بخش محصولات مراقبت بهداشتی و بخش هماهنگی بوده است. عمده‌ترین دلیل افزایش و رشد درآمد شرکت فرسنیوس فروش بالای دیالیزرها، ماشین آلات و محصولات دیالیز صفاقی بوده است. در سال 2018 نزدیگ به 19 میلیارد دلار درآمد کسب کرده است.

شرکت آزمایشگاهی آبوت (Abbott) یکی از شرکت‌های برتر تولیدکننده تجهیزات پزشکی

آبوت یک شرکت بهداشت و درمان در ایالات متحده است.این شرکت در تولید و ارائه تجهیزات پزشکی در حوزه بیماری‌های عروقی، دیابت، مراقب چشمی، راه حل های تشخیصی و تجارت دارو فعال است. تولیدات و محصولات شرکت آبوت در دنیا توسط بیمارستان‌ها، بانک‌های خون، آزمایشگاه‌ها و … مورد استفاده قرار می‌گیرد. در سال 2018 این شرکت در زمینه فروش تجهیزات پزشکی توانست نزدیک به 18.8 میلیارد دلار درآمد داشته باشد.

شرکت استریکر (Stryker)

یکی دیگر از شرکت‌های برتر در زمینه فن‌آوری‌های پزشکی آمریکایی است که محصولات آن عمدتا شامل مفصل های مصنوعی، تجهیزات جراحی، دستگاه‌های پزشکی، تجهیزات بخش اعصاب و نخاع و سیستم های آندوسکوپی می‌باشد. محصولات تولید شده در این کمپانی به بیش از 100 کشور حهان صادر می‌شوند و در سال 2018 Stryker بیش از 13 میلیارد دلار درآمد کسب کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *